Przejdź do treści

Jakie rozmiary grafik do mediów społecznościowych? To ma znaczenie!

    Profil w social mediach to jeden z bardziej skutecznych sposobów komunikacji z odbiorcami. Tutaj znaczenie ma nie tylko treść, ale przede wszystkim obraz. Dlatego sprawdź, jakie rozmiary grafik do mediów społecznościowych są w tej chwili najlepsze.

    Social media już dawno przestały być traktowane jako miejsce, gdzie użytkownicy chwalą się zdjęciami z wakacji. Teraz to prawdziwe narzędzia biznesowe, które pomagają kreować wizerunek eksperta, a także sprzedawać produkty i usługi. Aby w pełni wykorzystać ich potencjał, trzeba zrozumieć mechanizmy rządzące w tym świecie. Obecnie najważniejsza zasada mówi, że dobra grafika sprawdzi się lepiej, niż tysiąc słów!

    Użytkownicy są przyzwyczajeni do skanowania wzrokiem dostępnych treści, dlatego też wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych. Specjaliści pracujący dla poszczególnych platform analizują trendy panujące wśród użytkowników, więc zastosuj się do ich wniosków i zaleceń. Oni po prostu wiedzą, co się może sprawdzić i „chwycić”. Liczy się nie tylko dobry pomysł, ale także trzymanie się wytycznych dotyczących technicznych aspektów.

    Grafiki w social mediach – co warto wiedzieć?

    Dlaczego spełnianie wymogów poszczególnych platform jest tak ważne? Ponieważ nawet najciekawszy przekaz może zostać wypaczony, jeśli nie zastosujesz odpowiednich rozmiarów. W fazie projektu skupiaj się nie tylko na jego kreatywnej stronie, ale też pilnuj, by po opublikowaniu był dobrze widoczny dla odbiorcy.

    Podstawowe kwestie, o których trzeba pamiętać:

    • nie rezygnuj z tzw. bezpiecznego obszaru grafiki. Jest to przestrzeń na jej obrzeżach, która powinna pozostać wolna – dzięki temu nie stracisz żadnych ważnych informacji. Mówiąc krótko, wszystkie informacje staraj się umieszczać w centralnej części swojej grafiki;
    • przed puszczeniem swojej grafiki „w świat” zawsze sprawdzaj, jak wygląda na różnych ekranach – zarówno na smartfonie, tablecie, jak i desktopie. Nie zapominaj o żadnym urządzeniu mobilnym, ponieważ nie wszędzie twój obraz będzie wyglądać w ten sam sposób.

    Jakie rozmiary grafik do mediów społecznościowych? Te są aktualne!

    Aby użytkownicy, którzy chcą przygotować naprawdę profesjonalny profil oraz jego zawartość, nie mieli tak łatwo, poszczególne platformy mają inne wytyczne co do rozmiarów grafików. Dlatego, jeśli w tej chwili zadajesz sobie pytanie, jakie rozmiary grafik do mediów społecznościowych są obowiązujące, mam dla ciebie krótką ściągawkę.

    Jakie rozmiary grafik na Facebooka?

    Facebook to jedna ze społecznościowych platform, które nadal liczą się na rynku. Korzysta z niego najchętniej pokolenie 30- i 40-latków. Jednak aby odnieść tu komercyjny sukces, trzeba się naprawdę dobrze postarać. Często zmieniające się algorytmy są tu trochę na osłodę rekompensowane wieloma narzędziami, które pozwalają dotrzeć do grupy docelowej i zaprezentować jej skuteczny komunikat. Możesz publikować między innymi posty, stories i różnie umiejscowione reklamy. Podpowiem ci, jakie rozmiary grafik będą najlepsze dla poszczególnych formatów:

    • zdjęcie profilowe i w tle: optymalne zdjęcie profilowe ma 180×180 pikseli i jest wpisane w kształt koła. Natomiast minimalny rozmiar zdjęcia w tle wynosi 820×312 pikseli, ale rekomendowane jest 1920×730;
    • zdjęcie w tle dla grupy: powinno mieć rozmiar 1640×856 pikseli;
    • grafika w poście: masz do wyboru trzy orientacje – pionową 640×960 pikseli, poziomą 1200×900 pikseli oraz kwadratową powyżej 1200×1200 pikseli;
    • zdjęcie tle dla wydarzenia: najlepiej wybrać 1200×628 pikseli;
    • reklama karuzelowa: najlepszym rozmiarem jest 1080×1080 pikseli (w tym przypadku minimalny rozmiar wynosi 600×600 pikseli);
    • inne typy reklam: dla widocznych w aktualnościach,  prawej kolumnie (dostępne tylko dla widoku desktop), marketplace, wynikach wyszukiwania optymalny rozmiar wynosi 1080×1080 pikseli;
    • grafiki do Facebook Stories: 1080×1920 pikseli.

    Jakie rozmiary grafik na Instagrama?

    Chociaż Instagram, podobnie jak Facebook, należy do rodziny Meta, rekomendowane rozmiary grafik są inne. Warto przy tym pamiętać, że od początku skupiał się na formatach graficznych i nadal jest to bardzo ważny aspekt tej platformy – inne social media nie kładą tak dużego nacisku na obraz.Dlatego, jeśli chcesz korzystać z Instagrama, zadbaj o jakość pokazywanych obrazów. Użytkownicy są do nich przyzwyczajeni.

    Na początku Instagram umożliwiał wyłącznie publikowanie kwadratowych grafik. Te czasy już minęły i do dyspozycji masz wiele formatów, które możesz dopasować do swoich potrzeb:

    • zdjęcie profilowe: 700×700 pikseli (jest wyświetlane jako okrąg, więc staraj się, by ważne elementy zdjęcia lub grafiki znajdowały się na środku);
    • posty: kwadrat 1080 x 1080 pikseli (nadal jest to najpopularniejszy format), pion 1080×1350 pikseli, poziom 1080×608 pikseli;
    • wideo: kwadrat od 600×600 pikseli do 1080×1080 pikseli, pion od 600×750 pikseli do 1080×1350 pikseli, poziom od 600×315 pikseli do 1080×608 pikseli;
    • relacja (instastories), rolka, IGTV: optymalny rozmiar to 1080×1920 pikseli;
    • reklama: kwadratowa 1080×1080 pikseli, pozioma 1080×566 pikseli.

    Jakie rozmiary grafik na TikToka?

    Dlaczego warto zainteresować się TikTokiem? Bo jest to jedna z najszybciej rozwijających się platform społecznościowych. Według raportów dostępnych w internecie aplikację pobrano 4 miliardy razy. Tam też są młodzi ludzie, którzy nie chcą korzystać z Facebooka czy Instagrama. Według nich są to miejsca przeznaczone dla „starych” 30-, 40-letnich osób. To oczywiste, że teraz na TikToka trafia biznes, który rozumie jego specyfikę. Przebijają się tam bowiem nie tylko lekkie treści, ale też bardziej wyważone – pod warunkiem, że zostaną opakowane w łatwą do przyswojenia formę.

    Jeśli dopiero przymierzasz się do TikToka, zacznij od postaw, czyli poznania rozmiarów grafik:

    • zdjęcie profilowe: 200×200 pikseli;
    • wideo: 1089×1920 pikseli.

    Jakie rozmiary grafik na LinkedIn?

    LinkedIn coraz częściej określany jest „Facebookiem dla biznesu”. Bardzo dobrze, bo takie miejsce od dawna było potrzebne. Jeśli jeszcze cię tam nie ma, koniecznie musisz to zmienić. Jest to bowiem twoje wirtualne CV, gdzie możesz przedstawić się jako profesjonalista w swojej dziedzinie, zaprezentować projekty, dzielić się spostrzeżeniami, a nawet szukać pracy albo rekrutować. Z tego powodu profil na LinkedInie należy prowadzić świadomie, dbając między innymi o jego stronę wizualną.

    Warto zwrócić uwagę, że portal służy nie tylko budowaniu osobistej marki, ale także pokazują się tam firmy oraz przedsiębiorstwa:

    • zdjęcie profilowe: 400×400 pikseli;
    • zdjęcie w tle: 1584×396 pikseli;
    • logo firmy: 300×300 pikseli;
    • zdjęcie w tle w profilu firmy: 1128×191 pikseli;
    • grafika w linkującym poście: 1200×627 pikseli;
    • grafika: kwadratowa 1080×1080 pikseli, pionowa 768×960 pikseli;
    • grafika w treści sponsorowanej: 1200×627 pikseli;
    • karuzela: 1080×1080 pikseli.

    Jak tworzyć grafiki do mediów społecznościowych?

    Jakie rozmiary grafik do mediów społecznościowych będą najlepsze, to nie jedyne pytanie, jakie warto sobie zadać. Na pewno trzeba dysponować odpowiednimi narzędziami, które będą w tym pomocne. Nie zawsze przecież można pozwolić sobie na zatrudnienie grafika, ogarniającego wszystkie wizualne strony twojego biznesu. Na początku możesz samodzielnie tworzyć grafiki do mediów społecznościowych, wykorzystując do tego darmowe programy. Wśród nich znajduje się Canva, Social Image Resizer Tool, BeFunky czy Pablo by Bufer. Dzięki nim możesz stworzyć naprawdę unikalne obrazy – kolejny atut stanowi intuicyjna obsługa. Jednak aby w pełni wykorzystać ich funkcje, na początek warto zajrzeć do jednej z wielu instrukcji (tutoriali), które dostępne są w sieci. Jeśli zabawa z grafiką komputerową to nie twoja bajka, możesz zwrócić się do mnie – jako wirtualna asystentka jest w stanie pomóc ci również w tej kwestii.
    Odpowiedniej wielości grafiki do mediów społecznościowych to połowa sukcesu. Stosując się do wytycznych twórców platform, masz pewność, że do odbiorców dotrze całość twojego przekazu. Zadbasz także o profesjonalny wygląd profilu – nic tak nie razi jak rozpikselowana, niewyraźna grafika, która wygląda, jakby została ściągnięta z wyszukiwarki grafiki Google.